İnfertilite (Kısırlık) Tanı ve Tedavisi

En az 1 yıllık düzenli cinsel aktiviteye rağmen gebelik elde edemeyen çiftlerde infertilite açısından bazı tetkikler ve araştırmalar yapılarak gebelik şansını engelleyen bir durum olup olmadığı tespit edilebilir.

Bu amaçla spermiogram testi, anne adayının kanamasının 3. Günü hormonları ve ultrasonografi ile değerlendirme yapılır. Kadına yönelik testler ve incelemeler kliniğimizde yapılmakta iken baba adayından istenen spermiogram testi anlaşmalı laboratuara yönlendirilerek yada üroloji polikliniklerinde yapılabilmektedir. Kadın üreme sisteminin bir röntgen filmi olan rahim filmi yani HSG doktorumuz tarafından anestezi altında radyoloji merkezinde çekilebilmektedir.

Ovülasyon Takibi ve Tedavisi

Tıbbi adı ile ovülasyon yumurtlama anlamına gelmektedir. Düzenli adet gören kadınlar adetin 1. Gününden diğer adetinin 1. Gününe kadar geçen süre içinde bir defa yumurtlama olması beklenir.

Yumurtalıklar adet dönemi ile başlanarak belli aralıklarda ultrasonografik olarak gözlemlenir. Olgun yumurta büyümesi tespit edildiğinde çiftlere zamanlı ilişki önerilir ya da çatlatma iğnesi ile gebelik şansları artırılmaya çalışılır.

IUI Aşılama

Yardımcı üreme tekniklerinden aşılama yönteminde yumurta yani folikül uygun tedavi ile (tablet ya da iğneli tedavi) olgun hale getirildikten sonra baba adayından alınan sperm örneği laboratuar ortamında uygun hale getirilip klinik ortamında anne adayının rahmine kanül ile gönderilmektedir. Bu işlemin bütününe aşılama tedavisi denir. Kliniğimizde aşılama tedavisi laboratuar ile eş zamanlı çalışılarak yapılmaktadır.

IVF - Tüp Bebek

Tüp bebek yönteminde kadın yumurtalığındaki foliküller (yumurta) iğneli tedaviler ile belirgin olgunluğa getirilir ve çatlatılır. Çatlatmadan sonra yumurtalar ameliyathane ortamında toplanır ve embriyolog hekimler tarafından babadan alınan sperm örnekleri ile döllenme laboratuvar ortamında gerçekleştirilir. Tüp bebek tedavisinin belirli aşamaları (uygun ilacın başlanması, doz takibi, ultrasonografik olarak yumurtaların takibi) klinik ortamında yapılır. Tedavinin geri kalan kısmı tüp bebek merkezinde devam edilir.