Jinekolojik Muayene

Jinekolojik muayene bir kadının genital organlarını en iyi gözlem şansı veren jinekolojik masada yapılır.
Bu amaçla kliniğimizde;

Muayene esnasında hekim gözlem, elle muayene ve spekulum adı verdiğimiz alet ile muayene yapar. Kliniğimizde kullanılan spekulum tek kullanımlık olup hasta hijyeni ön planda tutularak kullanım sonrası atılır. Jinekolojik muayeneye ek olarak ultrasonografik değerlendirme de yapılır. Yıllık jinekolojik muayenenizi yaptırmayı unutmayın. Şikayetinizin olmasına gerek yok.

Transvajina Ultrason

Jinekolojik muayenenin bir parçası olarak gerekli hallerde vajinal problemler ile ultrasonografik değerlendirmedir.

Kesinlikle can acıtıcı değildir. Kullanım sırasında rahat olunmasına özen gösterilmeli ve hijyenik olması gerekir. Kliniğimizde ultrasonografinin vajinal probuna tek kullanımlık condom geçirilerek hasta ultrasonografi ile değerlendirilir. Bazı durumlarda görüntü kalitesini artırmak ve daha iyi değerlendirme yapabilmek için kullanılır.

Smear Testi

Rahim ağzı kanser tarama testi olarakta bilinen test vajina içerisine yerleştirilen spekulum sonrası rahim ağzının gözlemlenmesi ile yapılır.

Kliniğimizde sıvı bazlı sitoloji kullanılmakta olup rahim ağzından küçük bir fırça ile sürüntü alınır. Örnek anlaşmalı patoloji merkezine gönderilir. Test ekstra ücretlendirilmektedir.

Vajinal Kültür

Vajianal enfeksiyonların tedavisinde etkene yönelik tedavi vermek en doğru yöntem olup etkeni belirlemek için vajen içinden ucu pamuklu çubuklar ile örnek alınıp anlaşmalı laboratuara gönderilmektedir.

Rahim Ağzından Biopsi

Spekulum muayenesi sırasında ya da smear test sonucunda anormal bir durum gözlendiğinde yapılır.

İşlem esnasında lokal anestezi uygulanabileceği gibi anestezi uygulanmadan da yapılabilir. Ağrısız-acısız bir işlem olup alınan materyal anlaşmalı patoloji merkezine gönderilir. Test ekstra ücretlendirilmektedir.

HPV Tiplendirme

Rahim ağzı kanserlerine neden olan HPV tiplerinin varlığını araştımak üzere yapılan test smear testi alınma koşullarında yapılır.

Spekulum muayenesi ile rahim ağzı gözlenir ve uygun aparat ile sürüntü alınıp uygun mediuma konularak incelenmek üzere anlaşmalı patoloji merkezine gönderilir. Test ekstra ücretlendirilmektedir.

HPV Aşısı

Kliniğimizde HPV aşısı uygun koşullarda saklanmakta olup uygun hasta grubuna önerilmektedir. Dünya Sağlık Örgütü (WHO) 9- 26 yaş aralığındaki genç kız ve erkeklerin HPV aşısı ile aşılanmasını önermektedir. .
Aşınızı yaptırmadıysanız randevu alınız. Aşı maliyeti ekstradır

Elektrokoterizasyon (Yara Yakma)

Rahim ağzı erezyonlarında tedavi amaçlı uygulanan bir yöntemdir.

Kliniğimizde Koter cihazı bulunmakta olup enfeksiyon tedavisi verildikten ve smear testi sonuçlandırıldıktan sonra hastanın şikayetinin devam etmesi durumunda tercih edilebilecek bir yöntemdir.

Kryoterapi (Yara Dondurma)

Rahim ağzı erezyonlarında uygulanan bir yöntem olup kliniğimizde dondurma işlemi yapılmaktadır.

Spiral Takılması ve Çıkarılması

Doğum kontrol yöntemlerinden olan spiral kullanım süresinin uzun olması, çıkarıldığında gebe kalma fonsiyonunun hemen geriye dönmesi nedeniyle sıklıkla tercih edilen bir yöntemdir.

Kliniğimizde spiral bulunmakta olup uygun hastalara takılmakta ve çıkarılmaktadır.. Takılma sırasında küçük bir kasık ağrısı olabilse de genellikle anestezi uygulanmadan takılır. Hastanın durumuna ve isteğine göre kliniğimiz koşullarında genel anestezi altında takılıp çıkarılabilir. Hormonlu Spiral kliniğimizde bulunmakta olup uygun hastalarda hem korunma hem de tedavi amaçlı uygulanmaktadır.

Condilom (Siğil) Tedavisi

HPV virüsünün neden olduğu siğillerde siğillerin dağıldığı alana, büyüklüğüne göre doktorumuz tarafından muayene edildikten sonra lokal ya da genel anestezi altında koter cihazı ile yakılarak tedavi edilmektedir. Büyük siğil kitleleri anestezi altında çıkarılması daha uygun bir tedavi yöntemi olup kliniğimizde uygulanmaktadır.

Kızlık Zarı Muayenesi

Kızlık zarı muayenesi kişinin kendi kendine yapabileceği bir şey değildir. Kızlık zarı muayenesi, kızlık muayenesi, bekaret testi, bakirelik muayenesi olarakta bilinen bu muayene jinekolojik muaeyene gibi yapılmaktadır.

Jinekolojik masaya oturan hastanın küçük dudakları aralanarak sadece gözle bakmak kaydıyla yapılır. Muayene esnasında ağrı sızı olmaz, vajina içerisine herhangi bir alet sokulmaz, kanama olmaz. Muayene sadece 5 dakika sürmekte olup kadın hastalıkları ve doğum uzmanları tarafından yapılır. Muayene sonrası edinilen bilgi gizli tutulmakta olup kişi dışında kimse ile paylaşılmamaktadır.