Döllenme Nasıl Olur?
Gebelik Planlıyorsanız Dikkat!

Gebe Olduğunuzu Nasıl Anlarsınız?

Gebe Olduğunuzu Nasıl Anlarsınız ?

Olası Gebelik Belirtileri

• Beklenen adetin gecikmesi : düzenli adet gören, üreme çağındaki bir kadında, beklenen adetin gecikmesi çoğunlukla gebeliğin ilk habercisidir.
  • Kusma, bulantı, aşerme : Özellikle sabahları olan, akşama azalan bulantı ve kusmanın yanı sıra; yemek kokularına tahammülsüzlük, normal yiyecekler dışındaki maddelere karşı ( kül, kil, kireç, gibi ) yeme isteği ilk gebelik belirtilerindendir. Bu belirtiler çok hafif olabileceği gibi, gebe kadının beslenmesini engelleyecek kadar şiddetli seyredebilir.
  • Vaginal akıntıda artma : Gebelikte östrojen hormonun fazla salgılanmasına bağlı olarak, vaginal akıntı artar. Akıntı, yumurta akı kıvamında ve kokusuzdur.
  • Deri renginin koyulaşması : Vücudun ; koltuk altı, yüz, göbek çevresi, meme başı çevresi, göbek altı orta hat gibi bölgeleri hormonların etkisiyle koyulaşır.
  • Göğüslerde dolgunluk ve hassasiyet.
  • Sık idrara çıkma.
  • Tükürük salgısında artış.
  •  Halsizlik, yorgunluk, uykuya eğilim.

Yukarda sayılan bulgular gebeliğinizin habercisi olabilir ama kesin gebelik tanısı kanda ya da idrar da yapılan gebelik testleri ile konulur. Normal rahim içi gebeliğin en kesin belirtisi ise ultrasonografi ile yapılan muayenede gebelik kesesinin görülmesi ile olur. Vajen yolu ile yapılan ultrasonografi ile 6. gebelik haftasında, bebeğin kalp atışı ve bebeğin kendisi ekranda görülebilir. Vajen yolu ile yapılan ultrasonografi gebeliğe zarar vermez. En erken kesin gebelik tanısı bu yöntem ile konur.