antalya yasal kürtaj
Kürtajın Yasal Boyutu Nedir?
26/06/2017
Kürtaj Olduğum Daha Sonra Anlaşılır mı?
11/07/2017

Kürtaj Nedir?

Halk arasında istenmeyen gebeliğin sonlandırılması olarak anılsa da biz hekimler sadece bu işlem için kürtaj yapmayız. Tıbbi adı küretaj olan rahim içinden doku alınması anlamına gelen işlemi tanı ve tedavi amacıyla da kullanırız.

Özellikle aşırı adet kanaması olan ya da ultrasonografide şüpheli lezyon görülen, menopoz sonrası kanama şikayeti olan hastalarda probe küretaj dediğimiz rahim içinden örnek amacıyla da bu işlemi gerçekleştiririz.

Bir de terapotik küretaj dediğimiz işlem vardır. Eğer anne adayının ciddi bir hastalığı varsa ve gebelik onun için ciddi bir risk oluşturuyorsa veya gebelikte kullanılmaması gereken bir ilacı mutlaka kullanmak zorunda ise gebeliğin sonlandırılması işlemine terapotik küretaj denir. Bu durumda birçok doktorun kararı ile oluşturulan rapor düzenlenir. Terapotik küretaj ayrıca anne karnında kalp atışı olmayan ve ciddi sakatlıkları bulunan gebelikleri sonlandırmak içinde yapılır.

Küretaj işlemi farklı isimler ve amaçlarla yapılsa da genellikle aynı yöntem ve şekilde yapılır. En çok kullanılan yöntem vakum küretaj yöntemidir. İstenmeyen gebeliklerin sonlandırılmasına yasal tahliye ya da halk arasında ki deyim ile kürtaj denir.